سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد
سرخط خبرها

نوستالژی | خراسان حذف‌شده، قهرمان شد!

  • کد خبر: ۸۸۴۸۵
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
نوستالژی | خراسان حذف‌شده، قهرمان شد!
نگاهی به ششمین دوره حضور تیم منتخب خراسان در رقابت‌های فوتبال جوانان کشور در سال ۵۶ را در این مطلب می‌خوانید.

حسین نخعی شریف | شهرآرانیوز؛ ششمین دوره مسابقات جوانان کشور از ۲۵‌شهریور‌۱۳۵۶ در ارومیه با حضور ۲۴ تیم آغاز شد و افزایش تیم‌ها از ۱۶‌به‌۲۴، عمده‌ترین تغییر این دوره نسبت‌به دوره‌های قبل بود تا بدین‌طریق استان‌هایی که در گذشته همواره پشت خط می‌ماندند، فرصت حضور در بالاترین سطح رقابت‌های کشوری را به دست بیاورند.

قیاسی، سکان‌دار جدید

خراسان در این دوره بار دیگر با مربیگری سید‌مهدی قیاسی گام به این رقابت‌ها گذاشت. همان مربی که در سومین دوره هم هدایت این تیم را برعهده داشت، با‌این‌تفاوت که ۲ فصل حضور در کنار ابومسلم در لیگ تخت‌جمشید بر تجاربش افزوده بود و حالا که ابومسلم بدون او فعالیت می‌کرد، عطا مهاجرانی، رئیس هیئت فوتبال استان، دوباره هدایت جوانان استان را به او سپرده بود.

شروع همراه با شکست

خراسان در اولین گام شنبه ۲۶‌شهریور به‌مصاف اصفهان رفت و با یک بازی تدافعی سعی در گل‌نخوردن داشت؛ اما در نیمه دوم ۲ بار دروازه‌اش را گشوده دید. خراسان در بازی دوم دوشنبه ۲۸‌شهریور به‌مصاف چهارمحال‌و‌بختیاری رفت و در یک بازی اقتصادی با تک‌گل دقیقه‌۳۰ علیرضا حشمت‌پژوه تنها به ۲ امتیاز دست یافت، و‌گرنه بازی هیچ نکته دیگری نداشت.

دفاع مستحکم غیاثیان و اعتمادی

شاگردان قیاسی در سومین و حساس‌ترین بازی چهارشنبه ۳۰‌شهریور در مقابل آذربایجان شرقی صف‌آرایی کردند. تبریزی‌ها که با اصفهان مدعیان اصلی صعود از این گروه بودند، در این بازی اسیر دفاع مستحکم خراسان به رهبری سید‌کاظم غیاثیان شدند و البته یک دروازه‌بان شجاع به نام مرتضی اعتمادی، تا حاصل کار تساوی بدون گل باشد.

۳ گل هدیه به سمنان

خراسانی‌ها در چهارمین دیدار خود ساعت‌۱۰ صبح جمعه اول مهر‌۱۳۵۶ به نبرد سمنان رفتند و در یک بازی برتر ۳ بر ۱ فاتحانه میدان را ترک کردند تا برای صعود امیدوار به سایر نتایج باشند. شاگردان قیاسی بازی را توفانی آغاز کردند و دقایق‌۱۶ و‌۲۰ توسط منتجبی و ابراهیم‌زاده به گل رسیدند. با شروع نیمه دوم، خراسان به لاک دفاعی فرو رفت؛ اما فقط ۱۰ دقیقه دفاعش دوام آورد و در دقیقه‌۵۰ دروازه اعتمادی باز شد تا خراسان مجدد به حمله روی بیاورد که حاصل آن، گل دقیقه‌۶۵ ابراهیم زاده بود.

برتری بی‌فایده

خراسان پس از پیروزی ۳ بر ۱ مقابل سمنان، در آخرین دیدار، مقابل همدان قرار گرفت؛ دیداری که باید با گل‌های زیاد فاتح آن می‌شد و بعد چشم به بازی اصفهان و تبریز می‌داشت. همدانی‌ها با بستن بازی، عملا راهی برای نفوذ نمی‌گذاشتند؛ به‌ویژه که خط حمله خراسان هم فاقد طراوت لازم بود.

هنوز شیرینی گل دقیقه‌۲۵ مستغنی برای خراسان هضم نشده بود که سلیمانیان روی یک ضد‌حمله بازی را به تساوی کشاند، اما هادی منتجبی دردقیقه‌۳۷ مجدد برتری خراسان را تثبیت کرد. نیمه دوم هم گلی از خط دروازه‌ها نگذشت تا قاضی میدان، حکم به برتری ۲ بر ۱ خراسان بدهد؛ برتری که به کار خراسان نیامد و اصفهان و آذربایجان شرقی با تفاضل گل بهتر نسبت به خراسان، به دور دوم صعود کردند.

تبانی از ترس تهران

در‌حالی‌که خراسانی‌ها شال و کلاه کرده بودند تا رضائیه را ترک کنند، نماینده فدراسیون به آن‌ها خبر داد که اصفهان و تبریز با حکم کمیته انضباطی به‌دلیل تبانی حذف شده‌اند و شما سر‌گروه شده‌اید! اصفهان و تبریز در دیدار آخرشان برای اینکه با تهران در مرحله یک‌چهارم مصاف نکنند، بازی را وادادند تا برنده نشوند! در این بازی که تا دقیقه‌۶۷ یک‌بر‌یک مساوی بوده، مدافع اصفهان با گل‌به‌خودی نتیجه را به نفع تبریز رقم می‌زند!

اما ۲ دقیقه بعد تبریزی‌ها گل می‌خورند تا بازی مساوی شود و درست یک‌دقیقه به پایان بازی، مدافع تبریزی‌ها یک گل‌به‌خودی می‌زند تا بازی با برتری اصفهان خاتمه یابد. تبانی در این بازی آن‌قدر مشهود بود که تماشاگران یک‌صدا با شعار تبانی‌تبانی استادیوم را ترک کردند و ۲۴ ساعت بعد با نظر امینی، سرپرست مسابقات، هر ۲ تیم حذف و خراسان و سمنان جایگزین آن‌ها شدند.

بازگشت معجزه‌آسا

خراسان پس از بازگشت مجدد به مسابقات، سه‌شنبه ۵‌مهر مقابل تهران قرار گرفت و بدون ترس از نام‌های بزرگ پایتخت‌نشینان، مردانه در مقابل این تیم جنگید و با حذف تهران درس بزرگی به ترسو‌ها داد. خراسان در این بازی بر توپ‌و‌میدان مسلط بود و این تهران بود که در لاک دفاعی فرو رفته و اگر بهرام رضوی، قاضی این دیدار، منصف‌تر بود و از نام تهران نمی‌ترسید، بازی در همان وقت معمول با برتری خراسان به پایان می‌رسید؛ اما حاصل ۸۰‌دقیقه وقت قانونی و ۲۰‌دقیقه وقت اضافه ثمری نداشت تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی غیاثیان، منتجبی، جلالیان و مستغنی برای خراسان گل‌زنی کردند و با هنر‌نمایی اعتمادی، دروازه‌بان خراسان، کار به ضربه پنجم نکشید تا خراسان ۴‌بر‌۳ در ضیافت پنالتی‌ها به پیروزی برسد.

فتح لرستان بعد از تهران

با این نتایج حالا خراسان باید به‌مصاف لرستان می‌رفت؛ دیداری که چهارشنبه ششم مهرماه برگزار شد و تلاش ۲ تیم بدون گل شد تا بار دیگر ضیافت پنالتی‌ها حکم صعود به فینال را بدهد. منتجبی، غیاثیان، جلالیان و محمدزاده به‌ترتیب ۴ پنالتی مشهد را به گل تبدیل کردند و لر‌ها وقتی ۲ ضربه را بیرون زدند، محمد صالحی، داور این ماراتن سنگین، حکم به فینالیست‌شدن خراسان داد.

مصاف با فارس در فینال

جمعه، ۸‌مهر‌۱۳۵۶؛ مصاف خراسان و فارس. پس از رژه تیم‌ها و گزارش کامبیز آتابای، رئیس فدراسیون، در حضور ۱۰ هزار تماشاگر، جوانان خراسان و فارس مقابل هم قرار گرفتند که باز هم کار به ضیافت پنالتی‌ها کشید، با‌این‌تفاوت که این‌بار ۲ تیم در وقت قانونی موفق به ثبت یک گل شده بودند؛ هادی منتجبی برای خراسان در دقیقه‌۲۱ و عبدالرضا دره‌شوریان در دقیقه‌۶۹ برای فارس.

جام در دستان سید‌کاظم

منتجبی، غیاثیان، محمدزاده و کیخواه به‌ترتیب ۴ ضربه خراسان را به گل تبدیل کردند و ضربه خسرو‌منش به اوت رفت؛ بازیکنی که همانند شهریار رضایی، با نامی دیگر در این مسابقات شرکت کرده بود! در مقابل، فارسی‌ها هم تنها موفق به ثبت ۴ گل از ۵ ضربه خود شدند تا کار به ضربات تک‌به‌تک برسد.

امینیان زننده این پنالتی حساس برای خراسان بود که با خون‌سردی تمام آن را به گل تبدیل کرد تا مرتضی اعتمادی، دروازه‌بان خراسان، با درخشش و مهار ضربه کوهستانی، بازیکن شیرازی‌ها، قهرمانی را به خراسان هدیه دهد تا سید‌کاظم غیاثیان اولین فاتح خراسانی این جام باشد. در پایان این مسابقات مرتضی اعتمادی از خراسان به تیم ملی جوانان دعوت شد.

تمام یاران خراسان

مرتضی اعتمادی، علیرضا کریم‌پور، محسن محمد‌زاده، صالح امینیان، حمید حسینی، مصطفی کیخواه، غلامحسین مستغنی، کریم قدسی‌پور، سیدرضا جلالیان، کاظم غیاثیان، محمد ابراهیم‌زاده، ناصر توفیقی، حمید طاهری، محمد سخایی، اصغر جانداری، علیرضا حشمت‌پژوه، هادی منتجبی / مربی‌: سیدمهدی قیاسی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->